Logo Ernst und Sohn

Preview

Author(s):     
 
Herzog, M.
 
Title:     
 
Zum Versagen einer verankerten Spundwand am Houston Ship Channel.
 
Abstract:     
 
1975 hat ein 240 m langes und 18,3 m hohes Bohlwerk am Schiffahrtskanal in Houston, Texas, versagt. Die seinerzeitigen Untersuchungen führten die Ursache auf die Verwendung unzutreffender Bodenkennwerte (nicht entwässerte an Stelle von entwässerten Scherfestigkeiten) zurück. Es wird gezeigt, daß das Versagen auch mit den Rechenwerten der DIN 1055, Teil 2, begründet werden kann. Im Hinblick auf die beabsichtigte Einführung von Teilsicherheitsbeiwerten für Grundbauberechnungen ist die vorliegende Nachrechnung eines Schadenfalls von erheblicher praktischer Bedeutung.
 
Source:     Bautechnik 72 (1995), No. 1
 
Page/s:     51-55
 
Language of Publication:     German



I would like to buy the article

Please note: This article is currently not available for downloading.
We would be pleased to digitalize the article upon request. Simply send us a note to this effect, stating your e-mail address. We will notify you as soon as the article is available for downloading. Please note that this can take up to 5 working days.

You can download a digitized article for 25 € as a PDF file.
The PDF file can be read, printed and saved.
Duplication and forwarding to third parties is not allowed.


Your email address


I would like to order "Bautechnik"


Prices include VAT and postage. Prices for 2017/2018.
€ Prices apply to Germany only. Subject to alterations, errors excepted.