Autor(en): | Giao, Pham Huy; Hieu, Nguyen Trung; Phien-Wej, Noppadol |
Titel: | Ground movements induced by shield tunnelling in sand layers, Ho Chi Minh City mass rapid transit Line 1 |
Kurzfassung: | The EPB shield tunnelling for mass rapid transit (MRT) Line 1 of Ho Chi Minh City (HCMC) is the first tunnel excavation in Vietnam to use a tunnel boring machine (TBM). A comprehensive instrumentation programme was developed for safety control and to obtain a better understanding of the characteristics of induced ground movement and the forecasts. The observed ground surface settlement is summarized and interpreted with respect to the tunnelling operation parameters. The settlement trough is compared with the forecast data by applying the empirical Gaussian function and numerical 2D finite-element analysis (FEA). The trough width parameter in the city's sandy subsoil is determined. The relation between the volume loss of the ground surface and that of the tunnel (contraction ratio) is identified. The result of the investigation is useful for future shield tunnel projects in HCMC and elsewhere in Vietnam. |
Erschienen in: | Geomechanics and Tunnelling 16 (2023), Heft 3 |
Seite/n: | 281-291 |
Sprache der Veröffentlichung: | Englisch/Deutsch |
Ich möchte den Artikel kaufen
Diesen Artikel können Sie für 25 € als PDF (1.56 MB) herunterladen. Das PDF kann gelesen, gedruckt und gespeichert werden. Eine Vervielfältigung und Weiterleitung an Dritte ist nicht gestattet. |
Ich bin Online-AbonnentAls Online-Abonnent der Zeitschrift "Geomechanics and Tunnelling" können Sie diesen Artikel über Wiley Online Library aufrufen. |
Ich möchte "Geomechanics and Tunnelling" abonnierenDieser Beitrag ist in der Zeitschrift "Geomechanics and Tunnelling" erschienen. Sie möchten die Zeitschrift näher kennenlernen? Dann bestellen Sie doch ein kostenloses Probeheft der aktuellen Ausgabe oder informieren sich über Inhalt, Preise und alles Weitere auf unserer Website. |