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Title:     
 
Issues of tool wear in excavation works
 
Abstract:     
 
Line 4 of the Paris metro is currently being extended about 1.9 km further south with the two new stations Verdun-Sud and Bagneux. The tunnelling under limited space conditions in difficult ground will be secured in the area of the future stations with AT pipe umbrella systems. The fast and safe implementation of the pipe umbrellas was ensured by the special Alwag systems squeezed pipe connection and AT automation unit (see page 179)
Die Linie 4 der Pariser U-Bahn wird derzeit um rund 1,9 km weiter in Richtung Süden verlängert. Dabei entstehen die beiden neuen Haltestellen Verdun-Sud und Bagneux. Der Vortrieb unter eingeschränkten Platzverhältnissen im schwierigen Baugrund wird im Bereich der zukünftigen Stationen mit AT-Rohrschirmsystem gesichert. Der schnelle und sichere Einbau der Rohrschirme wurde durch die spezielle Alwag Systems Pressverbindung und die AT-Rohrschirmautomatisation sichergestellt (siehe Seite 179)
 
Source:     Geomechanics and Tunnelling 11 (2018), No. 2
 
Page/s:     1
 
Language of Publication:     English/German



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