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Failed Bridges

Scheer, Joachim

Failed Bridges

Case Studies, Causes and Consequences. Foreword by Christian Menn

May 2010
  • XIV, 307 pages
  • 120 figures
  • 15 tables
  • Hardcover
  • English
ISBN: 978-3-433-02951-0
out of print
 

Bridge Design & Engineering

No. 63/2011, page 23

If there was ever a book to remind a bridge engineer of the consequences of an error, or even to give nightmares, this is it […] It is not often that a book can be safely described as a definitive work on a particular subject but in terms of bridge collapses, this accolade is well-deserved. lt is an excellent reference for any individual, company or institution concerned with the design and construction of bridges.

Richard Fish

CHS Magazine (Construction History Society)

4/2011, page 17-18

[...] This is a fascinating book. It tackles a complex topic in a most comprehensive manner. Its minor flaws are more than offset by the weight of evidence assembled and should be appreciated by all who need to learn the lessons of history in construction.

Robert C. McWilliam

Materials and Corrosion

Vol. 62, No. 1, S. 77.

10 years after the first edition of Professor Scheer’s book ‘‘Bridges’’, being part of the series Failure of structures, was published in the end of 2000, the English translation is available now, in 2010. [...] Although the German edition is well known not only to the German bridge engineers, it is highly recommended to obtain the book. The book covers an enormous amount of detailed information about the failure analysis of bridge collapses as well as knowledge collected during a distinguished professional life in teaching, consultancy and research. The English edition is furthermore completed by failures of bridges that occurred during the last decade. [...]

R. Helmerich

Bauingenieur

Band 85, Oktober 2010

[...] Die deutsche und die englische Ausgabe des Buches sind Werke, die unbedingt geschrieben werden mussten, da es in beiden Sprachen keine vergleichbaren Bücher gibt. Sie sind für den praktizierenden Ingenieur viel nützlicher als das Studium eines weiteren Finite Elemente Programms, denn es ermöglicht ihm, aus den Fehlern anderer zu lernen und damit eigene zu vermeiden. Die englische Ausgabe ist - alleinschon wegen der Fachterminologie- ein Muss für jeden Brückenbauer, der sich in englischsprachigen Ländern betätigen will, auch auf anderen Gebieten als Brückenschäden; wegen der Internationalisierung der Studiengänge sollte es auch in der Lehre die ihm gebührende Beachtung finden.

Dipl.- Ing. Dr- Ing. E. h. Reiner Saul, Leonberg-Warmbronn

Steel Construction

3/2010, S. 190-191

[...] At the end of this book the author gives us a number of very important suggestions aimed at preventing a recurrence of accidental failures of bridges based on his experience gained over many years. Bridge engineers should certainly study this book before putting their designs into practice!

Em. Prof. Dr. Eng. Minoru Yamada, Kobe University

Homepage „The Institution of Structural Engineers“

I really enjoyed reading this book. […] I recall when I was an undergraduate having to do an assignment about failures of bridges and could only find the Westgate bridge failure report. I spent quite a few weekends trying to understand the report. I only wish I had had a copy of Scheer’s book available, it would have made my life much easier!

Davood Liaghat, Technical Director (London office Happold)

Stahlbau

8/2010, S. 622

Zehn Jahre nach seinem Buch "Versagen von Bauwerken, Band 1: Brücken" (Rezension in Stahlbau 70 (2001), Heft 9, S. 732-733) legt Scheer ein Buch zum gleichen Thema auf Englisch vor. Das neue Buch ist aber deutlich mehr als eine - dank der Einschaltung von Frau Linda Wilharm und eines englischen Bauingenieurs - sehr gelungene Übersetzung des deutschen Originals. Vielmehr werden 90 Schadensfälle, die sich zwischen 2000 und 2009 ereignet haben, neu aufgenommen und ein Kapitel über erdbebenbedingte Schäden hinzugefügt. In der Scheer eigenen, sehr klaren Form werden die einzelnen Versagensfälle analysiert und auf ihren Kern zurückgeführt. So erfährt man - m.W. offiziell zum ersten mal - dass die Rheinbrücke Koblenz nicht wegen eines zu geringen Sicherheitsbeiwertes, sondern wegen eines konstruktiven Fehlers eingestürzt ist, den viele Beteiligte eigentlich hätten bemerken müssen. Wichtig ist Scheers Resümee am Ende seiner über 30jährigen Tätigkeit als Hochschullehrer: "Wenn man sich bewusst macht, dass es in meinen Tabellen keinen Versagensfall gibt, der auf eine zu ungenaue Analyse zurückzuführen ist, dagegen viele, deren Ursache in schlechten Entwürfen zu sehen ist, dann muss man fordern, dass in der Ausbildung andere als die heute üblichen Schwerpunkte gesetzt werden". Wenn eine Brücke - oder irgendein anderes Bauwerk - eingestürzt ist, kann man die Ursache i.A. schnell festmachen. Nach der Lektüre des Buches sollte sich aber jeder die Frage stellen: "Hätte ich das Problem vorab erkannt?" und versuchen, darauf eine ehrliche Antwort zu finden. Die gründliche Beschäftigung mit diesem Buch ist für den praktizierenden Ingenieur auf jeden Fall von wesentlich größerem Nutzen als das Studium eines neuen Finite-Elemente-Programms, da es ihm ermöglicht, aus den Fehlern anderer zu lernen und damit eigene zu vermeiden. Sowohl die deutsche wie auch die englische Ausgabe des Buches sind Werke, die unbedingt geschrieben werden mussten, da es m.W. in beiden Sprachen keine auch nur annähernd vergleichbaren Bücher gibt.

Dipl.-Ing. Dr.-Ing. E.h. Reiner Saul, Stuttgart

The Happy Pontist

A blog from the UK about bridges and bridge design [...] I do wonder how the material can be more widely disseminated - the reality is that a very small minority of design engineers read books like this, and an even smaller proportion of the clients and contractors who can play an even larger role in preventing failure. So, if you're in any of these groups, please consider what you're missing! [...]

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